darkangel81

Direktlänk till inlägg 6 juni 2014

att få ångest

Av darkie - 6 juni 2014 12:46

att få ångest o inte kunna sätta ord på va som triggat igång de e nog de svåraste för mig.. ibland.. eller ja rätt ofta så blir min ångest så stark o ja bryter ihop totalt o klarar inte av de... tyvärr hittade ja ett bra sätt att rida ut ångestvågen med men tyvärr så är de bara en kortsiktig lösning o ja vet det men just där o då så är de så skönt. ja jag talar om o självskada sig... för första gången i mitt trasiga liv så började jag me o skära mig själv i höst/vinter när allt blev för mycket men innan de så provade ja nåt annat o de blev en överdos me sömnpiller o nej det va inte för o dö utan för ja va så trött o orkade inte med alla känslor o tankar o allt, ville bara slippa ha dom men vaknade upp på sjukan o blev inlåst igen de va andra gången med ca 2 - 3 veckor mellanrum från första besöket. de hann o bli totalt 3 besök på väldigt kort tid för mig o de va tufft o erkänna för mig själv att ja önskade att jag inte fanns. har sedan jul inte varit inlagd mer men mitt självskadebetende fortsätt men ja kämpar på o som ja sagt tidigare en dag i taget men de e inte lätt!

har haft ångest hela dagen idag o ja försöker hitta andra alternativ till o inte skära sönder mina armar o de va då ja började o skriva de här inlägget o de känns lite lite bättre o ja försöker hela tiden o gräppa om de där lilla lilla hoppet som e så långt bort att de knappt märks att de finns där men ja vill ju inte ha de så här, vill ju må bra som så många andra gör.

de värsta är någ ändå när dom närmaste frågar varför ja har ånget eller vad de va som satte igång den, ja kan inte svara på de för ja finner inga ord till dom kännslorna dom bara finns där hela tiden o rätt som de e så blir de för mycket o då brister de för mig.

nej hag är då inte ute efter sympati men vill att folk som inte känner nån som lider av psykisk ohälsa som de så fint heter ska försöka förstå hur det är för oss som lider av det.

ja har mina glädjestunder som igår i stallet hos mina underbara hästar som ja älskar så de gör on i mig. de ända ja gjorde var o hämtade in dom från sommarbetet o pyslade om dom o då just i den stunden så fanns de inget annat för mig, de va bara jag o mina pojkar i hela världen, men tyvärr så har de oxå sitt slut.. ja gick ner med dom i hagen igen o åkte hem o funderade på döden o livet, vad de innebär me livet o döden, hästarna e ju mitt liv men ja kan inte vara me dom 24/7 precis... 

visstn u när ja sitter här o skriver så slår tanken mig att de kan va därför ja har sån ångest idag, för ja mådde så himla bra i nån timme igår.. ja vet inte o tror inte nån annan heller kan svara på de.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av darkie - 2 februari 2015 14:06

jaha va ska man säga? va hos min läkare i förra veckan o de gick inte som ja hade tänkt mig... helt sjukskriven igen o dom ville lägga in mig men de blev ej så då ja skulle ha tjejvecka me min vännina då sambon va borta o så blev de. ska dit igen n...

Av darkie - 17 januari 2015 17:51

okej så för de första så är det väldigt längesen ja bloggade och det är av olika skäl som ja inte vill gå in på just nu. Men de finns en del saker som ja kommer o ta upp och bli inte förvånade om de blir rörigt för de e så de e i min skalle just nu. ...

Av darkie - 10 juni 2014 19:41

jaha då blev de inget inlägg igår men de gör inget för de hände inte så mycket igår ja för den delen inte idag heller för den delen.  ja vet inte va ja ska säga... livet just nu känns som de står stilla o de e ju både på gott o ont..  men visst d...

Av darkie - 8 juni 2014 12:58

ja men va kul!! nej ja är ironisk...  varför känns de som man alltid går runt me massa ilska, vrede, tomhet o sorg? ja känner allt de på+ en gång o gjort de nu ett bra tag.. känns som man inte kan prata me nån o gör man de så blir de bara massa i...

Av darkie - 7 juni 2014 21:05

okej, har nån någon gång känt att man har så mycket i skallen som man vill bli av me? ja har o de e tex så nu, har så mycket i skallen som ja skulle vilja skriva av mig men i stället så blir de tvär stop. de e precis som hjärnan degar ihop o slutar...

Presentation


det här är mitt liv o mina tankar om hur det är o leva i en djup depriton där man hela tiden försöker överleva varje dag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards